Geland

17 maart 2019 - Kathmandu, Nepal

Na een super gezellige laatste dag in Nederland ben ik gisteren geland in Kathmandu.

Tegen het vliegen heb ik ontzettend opgekeken, maar gelukkig is dit allemaal goed gegaan. Ik had me voorgenomen om de vlucht gedurende de nacht te slapen. Alleen had ik geen rekening gehouden met een indiaanse meneer die maar bleef praten en heel wat vragen stelde. In mijn allerbeste Engels heb ik al zijn vragen beantwoord en zelfs Instagram gegevens uitgewisseld, ik heb er een nieuwe vriend bij hoor!

Eenmaal aangekomen op het vliegveld van Kathmandu was de cultuurschok groot. Het begon al bij het halen van mijn koffer. Dit duurde een hele tijd doordat de nepalezen zelf door het luikje gaan hangen om te vragen of hun koffer eerst mag. Hierdoor komen eerst alle Nepalese koffers en daarna pas de andere koffers, dit was wel een leuk tafereel om te zien.

Op het vliegveld werd ik opgehaald door een taxi en afgezet bij mijn gastgezin. Dit was me ook het ritje wel weer. Doordat het zaterdag was, was het ontzettend druk op straat. Daarnaast kennen ze hier geen verkeersregels en rijdt iedereen zoals het hen uitkomt, daarbij toeteren ze veel.

Het huis waar ik verblijf is prima. Ik heb een eigen kamer, wel zonder stroom helaas. Op andere kamers daarentegen is wel stroom, dus alles opladen kan gewoon. De keuken en badkamer zijn niet zoals in Nederland natuurlijk, maar wel gewoon prima.

Ik zit hier nu nog met 3 andere studenten, waarvan er 2 net zolang als ik hier zijn. Dat is ontzettend fijn en gezellig!

Vandaag gaan we een rondje door de stad doen met een dochter van het gastgezin, even een simkaart kopen en geld wisselen.

Daar heb ik ontzettend veel zin in!

1. Nicole Vonken:
    Hoi Karlijn.
    Goed om te horen dat de reis goed verlopen is! Kamer ziet er prima uit. Ik had iets anders verwacht... Veel plezier met de meiden daar. We houden contact.
    Groetjes Nicole
  2. Cora:
    Lieve Karlijn,

geniet van dit prachtige avontuur en hou ons vooral op de hoogte!

Dikke kus, Cora
  3. Marlo Bussers:
    17 maart 2019
    Hee Karlijn, ik ga je volgen en kijk nu al uit naar je volgende verslag! Ik wens je een heel mooie en leerzame tijd toe, geniet er vooral heel erg van 🤗
  4. Elise:
    Hoi Karlijn,
    Fijn om te horen dat alles goed verlopen is.
    Geniet van deze bijzondere tijd. Ik blijf je volgen😉
  5. Mariska:
    Hoi Karlijn,

Zo grappig, ik herken het meteen: de cultuurschok en verkeerschaos... een ervaring rijker!!!
    Ga er vooral van genieten!!! Ben benieuwd naar je verhalen.
    Groetjes Mariska (tante van Ties)
  6. Mieke Simons:
    18 maart 2019
    Namaste Karlijn,
    Ik moest vaak aan je denken de afgelopen dagen en zie daar... je eerste impressies. Toch even een cultuurshock, logisch, maar vooral fijne ervaringen. Gelukkig toch een eigen kamer met privacy. Nu acclimatiseren en de omgeving verkennen. Ik kijk uit naar het vervolg. Groet vanuit Portugal, Mieke