Thuis!

11 juni 2019 - Heerlen, Nederland

Hee,

Na 3 maanden in Nepal ben ik afgelopen zaterdag weer naar huis gekomen. Het is weer even wennen om thuis te zijn, opeens gaat alles weer normaal. Er ligt geen rommel op straat, het verkeer is normaal en de lucht is schoon.

Afgelopen week was wel nog een drukke week in Nepal. Zo heb ik nog een aantal dagen stage gelopen en afscheid moeten nemen van Rianne, Ellen en de Nepalese familie. Daarnaast werd er vrijdag ook nog verhuisd naar het nieuwe huis. Het nieuwe huis is nog verre van af, alleen de gastenkamers waren klaar. De rest was een grote puinhoop en doordat de Nepalese alles verhuizen en niks weggooien lag de hele woonkamer vol met troep. Ik ben dan ook blij dat ik hier maar een nachtje heb hoeven slapen en zaterdag ochtend lekker naar huis kon vertrekken.

Stage was afgelopen week heel interessant en ik ben dan ook blij dat ik op deze afdeling mijn stage heb afgesloten. Er was veel te zien afgelopen week en ook liet het personeel me wat meer doen en assisteren. Zo was er deze week een tweeling opgenomen, deze wogen beide onder de 1kg. Een van de twee had een open gehemelte en de ander had meerdere wegrakingen gehad op een dag. Hierdoor lagen beide kinderen in een couveuse en hadden ze intensieve zorg nodig. Het personeel op de afdeling bekommerde zich over deze twee en ging heel liefdevol met ze om, fijn om ook dat een keer gezien te hebben!

Het afscheid van Rianne en Ellen was niet gemakkelijk, we hebben in die drie maanden veel meegemaakt en gedeeld. Het was moeilijk om dit achter te laten maar in Nederland spreken we sowieso nog een keer af. Ook de Nepalese meiden achter laten was niet gemakkelijk, helemaal niet in de puinhoop waar ze nu zaten. De meiden hebben alle drie nog geen eigen bed en sliepen dus overal een beetje. Hopelijk hebben ze wel snel een eigen bed en een eigen plek, maar dat zal nog wel even duren.

Ik heb veel geleerd en gezien afgelopen drie maanden en enorm genoten in Nepal. Het was niet altijd makkelijk en heb af en toe ook wel wat heimwee gehad. Ik ben blij dat ik nu weer thuis ben maar mis het leven in Nepal nu ook wel weer een beetje. Ik kijk er wel naar uit om over 3 weken weer te gaan werken en ook moe te zijn na het werk. 12 weken bijna alleen maar observeren was erg lang en ik heb dan ook zin om weer lekker hard te werken.

Dankjewel allemaal voor het lezen van mijn verhalen en de leuke reacties!

Liefs,

Karlijn

1. Marlo Bussers:
    11 juni 2019
    Welkom thuis Karlijn! Wat n avontuur heb je beleefd in Nepal, wat n ervaring ben je rijker. Het zal je in je verdere leven steeds weer van pas komen, let maar op. Het was geweldig om je verhalen te lezen. Geniet nu maar lekker van het thuis komen, van je familie en vrienden, en laat alles maar eerst eens bezinken. Heel veel succes met je verdere studie en alles wat je verder onderneemt. Groetjes, Marlo
  2. Mieke Simons:
    13 juni 2019
    Hoi Karlijn, een beetje achterop geraakt bij gebrek aan goed internet op reis door Spanje lees ik nu dat je al thuis bent. Wat zijn die maanden omgevlogen, maar voor jou zal dat anders gevoeld hebben door de vele intense ervaringen. Ik heb de indruk dat je net zo verliefd ben op Nepal en haar bevolking als ik. Maar thuiskomen is ook lekker, de waardering van kleine dingen die je gemist hebt. Ik hoop dat we deze zomer kunnen bijpraten en dan nu vooral over jouw Nepaltijd, achteraf bekeken. Namaste, Mieke