Nog 4 weken!

12 mei 2019 - Kathmandu, Nepal

Namasté,

Ook afgelopen week waren Lotte en mijn vader nog in Kathmandu. We hebben de standaard toeristen plekken van de stad bezocht, gewandeld en we zijn naar Nagarkot geweest om de Himalaya te kunnen zien.

Het tripje naar Nagarkot was een echt Nepalees reisje. We vertrokken vroeg met de lokale bus richting Nagarkot. De eerste busrit viel nog mee ondanks een aantal gaten in de weg. De tweede busrit de bergen in was wat heftiger. Zoals je vaak de bussen propvol op tv ziet zitten zo ging het er hier echt aan toe. De bus zat stampvol en ook op het dak zaten er nog wat mensen, hierbij was het ook nog eens 30 graden en was de hele weg naar boven onverhard, dus waren we blij toen we na een uur boven aankwamen. Het was wel een leuk busreisje om eens mee te maken en gelukkig hadden wij wel zitplekken in de bus.

Boven aangekomen was het helaas erg mistig en was de Himalaya niet te zien, dus zijn we naar ons 'hotel' gelopen in de hoop dat het uitzicht de volgende dag beter zou zijn. Het hotel hadden we via internet geboekt en ondanks dat het redelijk goedkoop was stonden er hele goede recensies op internet. Echter viel dit in het echt natuurlijk ontzettend tegen, alles was heel primitief. De douch, wc's en kamers waren vies en ook 's avonds het eten was niet heel lekker. Na een nacht afzien op een nog harder matras dan ik afgelopen 2 maanden had, werd ik rond 5 uur 's ochtends wakker om de zonsopgang te zien. Natuurlijk was het nog steeds mistig en was er nog steeds niks te zien. Dus zijn we maar gaan ontbijten en met de lokale schoolbus teruggegaan naar Kathmandu.  Met de schoolbus was net alsof we in een achtbaan zaten, de chauffeur scheurde door de bochten de berg af zonder een keer af te remmen. Het was achteraf heel leuk om naar Nagarkot te gaan en het leven in de bergen mee te maken, maar we baalden wel dat we de Himalaya niet gezien hebben.

Het was ontzettend leuk om papa en Lotte te laten zien waar ik hier woon en leef en ik heb dan ook genoten van afgelopen week. Vrijdagavond hebben we weer afscheid genomen en zaterdagochtend zijn ze teruggevlogen naar Nederland.

Ik ben zaterdag nog met de huisgenoten gaan hiken naar een waterval. We hebben heerlijk gezwommen in de waterval en genoten van de natuur buiten de stad. Het was een leuke dag en goeie afleiding van het afscheid van papa en Lotte.

Morgen begin ik op een nieuwe afdeling, de operatiekamers! Ik zal bij allemaal operaties mee mogen kijken en heb hier heel veel zin in. Eind van de week vertrek ik met 2 huisgenoten naar Pokhara voor een weekje vakantie. De tijd zal nu nog sneller gaan en over 4 weken ben ik alweer thuis in Nederland.

Tot volgende week!

1. Mario Van Leuken:
    12 mei 2019
    Ha Karlijn wat jammer dat je Himalaya niet hebt gezien. Is het reizen met de bus in Nepal anders dan in Limburg, dat had ik niet verwacht. Haha 😉
    Ach nog 4 weken en dan ben je weer in het vertrouwde Nederland, wij kijken er naar uit je verhalen te horen.
    Nog bedankt voor het appje vonden we erg leuk. Top dat je er aan gedacht hebt.
    Groetjes en doe voorzichtig Mario Ella en een poot van Fikkie
  2. Marlo Bussers:
    12 mei 2019
    Hoi Karlijn, heel jammer om de Himalaya niet te kunnen zien, maar wel weer een aparte ervaring rijker door het dollemansritje met de bus. Kan het me levendig voorstellen! Je hebt in elk geval een leuke tijd met Lotte en Leon gehad. Nog even doorbijten en dan zit deze bijzondere en leerzame tijd er weer op. Geniet nog van de komende weken, ze vliegen vast ook heel snel voorbij. Groetjes, Marlo en Martien 🙋🏼‍♀️
  3. Desiree:
    17 mei 2019
    Hey Karlijn, we hebben de eerste verhalen al gehoord van Leon en Lotte ... heel gaaf allemaal! Jammer van de Himalaya maar die blijft er nog wel een tijdje, dus miss kun je er nog eens naar toe gaan als het niet meer mistig is? Vergeet niet een foto te sturen! Op de foto's zien jullie er - ondanks de mist en avontuurlijke bustocht - alle drie vrolijk uit. Het kan aan de foto liggen, maar volgens mij ben je wat 'spitser' geworden. Klopt? Staat je goed trouwens! En voor de komende paar weken nog: niet alleen aftellen hé! Vooral ook genieten en opslaan op de 'harde schijf' zodat je ons kunt vertellen wat je allemaal meegemaakt hebt. En een beetje overeind blijven in de operatiekamers hé ... brrr moet er niet aan denken 😉. Tot over een paar weekjes in Eyserheide! Groetjes, Ivo en Desiree