Eerste week nimcu

20 april 2019 - Kathmandu, Nepal

Namaste,

Deze week heb ik de eerste week stage gehad op de nimcu afdeling, de neonatale intermediate medium care unit. Op deze afdeling liggen pasgeboren baby’tjes die niet ziek genoeg zijn voor de neonatologie maar wel zorgen nodig hebben en geobserveerd moeten worden.

De afdeling is ontzettend leuk en vanaf het begin voelde ik me hier welkom. Dit kwam vooral door de leuke hoofdzuster. Zij leidde me gelijk rond en vertelde van alles over de afdeling. Ook zijn er bijna tot geen studenten op de afdeling, dit betekent dat ik veel mag doen. Zo heb ik al veel babytjes gewassen, gewogen en getemperatuurd enz.

Ik krijg hier mijn dag dus wel om en de tijd gaat hier dan ook snel. Het is jammer dat komende week alweer mijn laatste week hier is. De afdeling is ook wat minder heftig dan de afgelopen afdelingen. De kindjes zijn wel ziek, maar niet zo ziek dat ze niet meer beter worden. De zorg op de afdeling is heel kundig en er wordt goed op de baby’tjes gelet. Ook is er hier veel contact met de ouders, ze kunnen het hier dus wel.

Gisteren ben ik met Rianne mee naar de kerk geweest. Zij wilde hier graag naar toe, dus ging ik mee. We zijn hier achterop een motor naar toe gereden, dit was heel vet om een keer te doen en is dan ook een populair vervoersmiddel hier. Van de dienst zelf hebben we niet veel verstaan, alles was in het Engels.

Terug naar Kathmandu wilde we perse met het normale openbare vervoer doen. Dus hebben we een uur in de stromende regen gezocht naar een bus. Met wat hulp van nepalezen is het uiteindelijk gelukt en hebben we bij terugkomst uitgebreid gegeten in thamel.

Deze week was ontzettend leuk en dit weekend hebben we een paar dingen op de planning staan. Zo is er hier een goed uitkijkpunt waar we naartoe willen.

Tot volgende week!

1. Mario Van Leuken:
    23 april 2019
    Ha Karlijn
    Goed dat het niet alleen maar kommer en kwel is wat je mee maakt. Het zal je zeker goed doen dat het ook anders kan en gebeurt. Het blijft leuk je blog te volgen en kijken al weer uit naar het volgende nieuws. Vinden het allemaal behoorlijk spannend en dan is het leuk dat we het op deze manier toch wat kunnen volgen wat je allemaal mee maakt. Groetjes van Mario en Ella en een poot van Fikkie